Alespoň tento pocit mám po včerejší prezentaci a diskuzi nad cyklogenerelem a konkrétními návrhy řešení pro cyklisty pro 5 důležitých radiál ve městě. Prezentace se zúčastnili nově zvolení náměstci Ing. František Konečný (doprava, hl. architekt, územní rozvoj), Ing. Petr Holický (investice, strategické plánování) a Ing. Ivo Moravec (správa veřejných statků, veř. zakázky, živ. prostředí), dále vedoucí odboru dopravy, Ing. Mráz, vedoucí odboru investic, Ing. Šeda, vedoucí útvaru hl. architekta, Ing. Šram, a další úředníci a členové cykloskupiny. Krátce byla představena analytická část a poté již konkrétní doporučení pro ulice Pražská, Lidická (Mariánské nám. Na Sadech), Husova, Novohradská a Rudolfovská.

Prezentace cyklogenerelu

Velmi se mi líbil zejména přístup pana náměstka pro dopravu, Ing. Konečného, který přislíbil aktivní přístup k rozvoji cyklodopravy a vyzval k tomu i úředníky. Tedy nejenom, aby plnili práci, která jim bude zadána, ale aby i aktivně sami dávali podněty na zlepšení. Požádal také pana Ing. Jebavého, zpracovatele cyklogenerlu, o harmonogram jednotlivých projektů a změn. Dle doporučení pana Jebavého by se opatření měla nejprve implementovat v centru města a následně pak na důležitých radiálách a poté teprve v okrajových částech města. Prvním projektem by měly být cyklopruhy na Novohradské ulici v úseku od Žižkovy po koleje v Mladém. Novohradská projde podobnou rekonstrukcí jako O. Nedbala již na jaře příštího roku. Návrh počítá s posunutím parkovacích míst částečně na široké chodníky a vyznačením cyklopruhů v celé délce. Další opatření by mohli být cyklobuspruhy na Pražské a Lidické, předsazené prostory pro cyklisty na křižovatkách v centru, piktogramy na Rudolfovské či zprůjezdnění jednosměrných ulic v centru.

Nejvíce vášní vzplanulo při řešení Husovy ulice a Dlouhého mostu. Současné plány totiž počítají s přestavbou křižovatky Husova x Na Dlouhé louce, kdy by chodci byli přesunuti pod zem (podchod pod Husovou u Dlouhého mostu) a cyklisté a chodci jedoucí/přecházející ulici Na Dlouhé louce by museli využít dlouhé lávky přes tuto frekventovanou silnici. ADOS přišel s návrhem cyklopruhů na Husově, respektive cyklobuspruhu přes Dlouhý most, který by mohl sloužit jen v určitých hodinách, protože dopravní špička je na této křižovatce jen v ranních a odpoledních hodinách. Brněnské dopravní studio chce totiž navrhovat dopravní opatření nejen v prostoru, ale i čase, protože problémy s kongescemi jsou v Českých Budějovicích otázkou pouze několika hodin ve všední dny.

Cyklogenerel bude předán 15. prosince. Po Novém roce bude prezentován radě města, zastupitelstvu a následně proběhne i prezentace pro veřejnost. Děkujeme všem, kteří přispěli podněty, které byly v dokumentu zohledněny.

Lukáš Bajt

Cyklistice v Budějovicích se blýská na lepší časy
Štítky:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..