Dnes proběhlo na radnici jednání o zavedení cyklopruhů v ulici Oskara Nedbala v rámci rekonstrukce povrchu, která by měla proběhnout v příštích týdnech. Po návrhu našeho sdružení se za variantu s cyklopruhy postavila i paní náměstkyně Popelová i pan Šram z Útvaru hlavního architekta. Z pracovních důvodů jsem se jednání, ač nerad, nemohl zúčastnit (návrh na přeložení nebyl akceptován) a tak naše sdružení zastupoval Jan Žvak. Myslel jsem si, že cyklopruhy v celém úseku ulice, jak bylo v návrhu od pana Šlince, jsou brány jako jasná věc a bude se diskutovat hlavně o řešení na křižovatce s Husovou ulicí (a Zavadilkou). Nakonec to dopadlo tak, že v křižovatce budou piktogramy, bohužel bez předsazeného prostoru pro cyklisty, což by byl úspěch oproti návrhu vést cyklisty parkem k přechodu pro chodce, kde by museli ze směru od Tesca překonávat 3x přechod pro chodce a dvakrát tu samou ulici. Nemilé zjištění pro mne však bylo to, že když nemohou být cyklopruhy od křižovatky s Husovou až po křižovatku s M. Horákovou, nebudou nikde … zajímavá logika … můj názor na toto vše je v přiložením e-mailu paní náměstkyni, viz níže.

Dobrý den,

velmi mne mrzelo, že jsem se nemohl zúčastnit tohoto jednání a nyní mne to mrzí ještě více. Alespoň se ukazuje, že „cyklokoordinátor na dohodu“ je nedostatečný. Mám stálou práci, která musí být samozřejmě na prvním místě. Výsledek jednání je pro mne velkým zklamáním a popravdě ho moc nechápu. Myslel jsem, že cyklopruhy jsou jasnou prioritou jak pro mne, tak pro Vás, pana Žvaka i pana Šrama. Bohužel po dnešku si už nedokážu představit ulici, kde bychom mohli cyklopruhy snadněji prosadit než právě v ulici Oskara Nedbala, kde je pro ně dostatek místa (až na dvě krátké výjimky), mají své opodstatnění (hlavní propojení největšího Budějovického sídliště s druhým největším a návaznost na obchodní zónu a obvod s největšími zaměstnavateli) a také s lepší příležitostí (rekonstrukce povrchu).
Myslel jsem si, že priorita je jasná, a sice zvyšovat bezpečnost cyklistů jak jen to jde… Pokud lze oddělená stezka, tak tu, pokud cyklopruh, volit cyklopruh a pokud nejde ani jedno, tak alespoň piktogram či zónu 30. Bohužel je mi jasné, že ani v případě, že by se ulice rekonstruovala, tak se upřednostní parkovací místa a obnoví piktogramy… A začínám se bát i účelu cyklogenerelu a jeho významu v budoucím plánování. 
Pokud byl hlavní argument to, že by cyklopruhy nebyly z bodu A až do bodu B bez přerušení, tak asi nepostavíme nic, protože v podmínkách města jiné opatření než piktogramy souvislé nebude…
Zásadní je souvislá infrastruktura pro cyklisty a to nejbezpečnější možná v daném místě.
Přeji hezký den!
Lukáš Bajt

Cyklopruhy, piktogramy, cyklopruhy a zase piktogramy …
Štítky:        

2 komentáře u „Cyklopruhy, piktogramy, cyklopruhy a zase piktogramy …

  • 6.8.2014 (12:13)
    Trvalý odkaz

    Zdravím,
    na kole jezdím do práce každý, pohybuji se většinou mezi Hlubokou, Májem a Rožnovem. Přiznám se, že nápad udělat cyklopruh v ulici Oskara Nedbala mě jako cyklistu nijak nenadchnul. Chodím tudy v zimě a okolo 8h tam bývá tolik aut, že bych tam nechtěl jezdit na kole. (je tam základní škola a před 8h tam spousta lidí vozí děti) Když jedu z Máje na Vltavu tak jezdím Sokolskou ulicí, pak Čajkovského a U výstaviště. V Sokolské ulici je jen problém s předností zprava, jinak je to klidná ulice a celkem dobře navazuje na směr na sídliště Vltava. Nevadí mi si možná kousek zajet ale preferuji klidnou a bezpečnou trasu. Nemám žádné statistiky provozu ale jako velký problém vidím celkem problematický průjezd z Máje a Šumavy do centra města. Jezdívám kus po Branišovské a pak okolo v.š. kolejí kde je ted nový parčík ale pro kola nic. Dále jezdím ke Stromovce a po stezce do města.
    Tolik názor jednoho cyklisty.
    David Svoboda

    Reagovat
    • 6.8.2014 (12:52)
      Trvalý odkaz

      Dobrý den,
      děkujeme za Váš názor. Já ulicí O. Nedbala jezdím skoro každý den do práce a rozhodně nejsem sám. Tuto ulici využívá hodně cyklistů. Vy píšete, že tam jezdí mnoho aut a necítíte se bezpečně. No a o tom právě ty cyklopruhy jsou – aby se cyklista mohl cítit bezpečněji. Vzhledem k šířkovým poměrům v této ulici by zřícení cyklopruhů nemělo být problémem. Bohužel momentální politická vůle ve městě tomuto řešení není příznivě nakloněna.

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..